PANELI

MEDIA MARKET u okviru svog raznolikog programa posebnu pažnju posvećuje panel diskusijama koje brane čast novinarske profesije. Ovde se o tendencijama u novinarstvu razgovara po kodeksu profesije – argumentovano i bez cenzure. Više od četrdeset prezentacija održi se svake godine.  Zato i ne čudi velika posećenost ovih događaja, prenosa uživo, ali i izveštaja u svim vodećim medijima.

Na četvrtom MEDIA MARKETU koji će se od 24. do 28. oktobra održati u Hali 3 Beogradskog sajma, govoriće eminentni ljudi iz sveta novinarstva, marketinga, PR-a, advertajzinga, a teme panela koje će obeležiti ovogodišnji Sajam medija su:

KO SU MAJSTORI MEDIJSKIH MANIPULACIJA I SPINOVANJA?

Kada nešto ne ide kako treba ti u medijima spinuj (zavrti) informaciju koja tebi odgovara i okreni javnost na onu stranu koja odgovara tvojim interesima. Tako bi se najjednostavnije objasnio metod spinovanja.

Ljudi koji to rade su spin doktori, majstori medijskih manipulacija koji rade kako u PR-u i marketingu tako i u politici. Oni po porudžbini skreću pažnju naroda sa ozbiljnih problema, i zatrpavaju medije nebitnim, često i lažnim sadržajima. Ko su spin doktori kod nas i u svetu, kako deluju, šta su to spin patrola i spin soba, zašto konzument informacija pristaje da bude žrtva manipulacija, kakva je uloga medija u tome.

TINEJDŽERI, MI SMO VAŠ GLAS

Promocija srednjoškolskog onlajn medija “Youth Vibes” iz Niša koji je rezultat realizacije projekta “Mladi mediji” koji PU “Lokal pres” u saradnji sa Asocijacijom medija ,ANEM, KOMS-om i Dojče Wele Akademijom sprovodi u Srbij već drugu godinu. Projekat podrazumeva razvoj medijske pismenosti kod mladih i podizanje svesti medija o potrebi kreiranja sadržaja koji se bave mladim ljudima. “Youth Vibes” redakcija je sastavljena isključivo od tinejdžera. To je prvi portal koji uređuju tinejdžeri za tinejdžere na prostoru Niša, sa tendencijom da postanu regionalni medij. Teme su aktuelne, originalne, mladalačke i obrađuju se “bez dlake na jeziku”.

Moderator: Lazar Simić. Govornici: Jovana Jović, tim lider redakcije, Vanja Joksimović, urednica, Klaus Dahman, predstavnik DWA i Snežana Milošević, generalna sekretarka PU “Lokal pres”.

MEDIJI I MIGRANTI

Medijski istraživački centar iz Niša koji se bavi reportažama, analizama i istraživanjima i sastavljen je od novinara i fotografa koji rade za različite evropske medije kao što su EPA, DW, WDR, Anadoly agency, organizovaće panel diskusiju “Mediji i migranti”.

Obzirom da su upućeni u sve probleme i teme koje se tiču izbeglica, njihovog života u Srbiji, kao i probleme lokalnog stanovništva u mestima koja imaju prihvatne centre, primetili su i odnos medija prema njima, razliku u izveštavanju kako su ih pratili na početku, a kako je to sada.

RETRO/VIZIJA NOVINARSTVA

„Stara garda“ renomiranih novinara i urednika ukrstiće stavove sa mladim lavovima srpskih medija: kako su se nekada pravile novine, kako se dolazilo do informacija, koje su tada bile teškoće zanata a koje su sada…
Novinarski asovi otkriće početnicima kako je to bilo u njihovo vreme i odgovoriti na pitanje: Kako ste vi nekada bez interneta pisali tekstove?

S druge strane, aktuelni novinari i urednici mlađe i srednje generacije pričaće o tome šta su nasledili od starijih kolega, ali i šta je prevaziđeno u novinarstvu.

 

MEDIOMER – IGRA BROJEVA

Istina o medijskim uticajima iz ugla onih koji prodaju i onih koji kupuju medijski prostor.

Kolika je stvarna gledanost televizijskih i slušanost radio emisija? Koliki su tiraži, čitanost i uticaj dnevnih novina i periodičnih izdanja? Kakvo je stanje na sajtovima i portalima, brojano u pregledima, šerovima, lajkovima? Da li postoje pouzdani podaci ili su svi „najčitaniji, najposećeniji i najcitiraniji“?

DA LI MEDIJI „UBIJAJU“ POLITIČKE IDEJE

Agencija za strateške komunikacije CA Yard organizuje Panel diskusiju na kojoj će se govoriti o savremenim trendovima predstavljanja političkih ideja kroz personalizaciju politike i liderski model. Da li je senzacionalizam u imidžingu lidera zapravo odgovor na problematizaciju političkih programa i partijskih orijentacija? Šta se sve zapaža u medijskim nastupima? Koliki je domet medija u kreiranju imidža i sticanju legitimiteta političkog lidera? Da li mediji i koncept publiciteta dovode u pitanje etiku politike u javnoj komunikaciji: od edukacije do totalne senzacije i indoktrinacije?

Govornici: Milan Stevanović – Politički strateg i član izvršnog odbora SNS-a, Zoran Stojiljković – Politički analitičar i Profesor na FPN-u.
Političar i lider Socijaldemokratske partije – Boris Tadić, Vuk Jeremić, Saša Janković, Dragan, Đilas, Danica Vučenić – Novinar, Mirko Miletić – Komunikolog i novinar.

“INCIDENT” – RAZGOVOR O KULTURI KAO MEDIJSKOM SPEKTAKLU

Govornici:

Tamara Baračkov – dramaturg u Kulturno-umetničkom programu TV Beograd, jedna od urednica prenosa predstave “Olimp”
Dr Jelena Đorđević – kulturolog, prof. FPN
Dr Stanko Crnobrnja –  reditelj, prof. FMK
Sava Ristović –  urednik emisije “Znakovi” RB2

„OTIŠLO U (V)ETAR“ – IZAZOV RADIJA U SVETU KONVERGIRANIH MEDIJA

Učesnici Panel diskusije:

Radoman Kanjevac – glavni i odgovorni urednik Radio Beograda 2
Dr. Ana Martinoli –  prodekan FDu, profesor menadžmenta radija i radio-produkcije
Dragan Ilić, – voditelj (B92, Radio Beograd, S2….), kritičar
Milan Mišić, novinar

NOVINARSTVO U RALJAMA PR TERORA

Na panelu će učestvovati:

Dr Veselin Kljajić –  prof. FMK
Vladimir Čeh –  stručnjak za komunikacije
Moderator: Ljubica Krminac

„KRITIČNO“! – POLOŽAJ UMETNIČKE KRITIKE U MEDIJIMA

Učesnici panela:

RB2  – Bojan Munjin, dr Vesna Perić i  Saša Ćirić
Ljiljana Ćinkul,  Danijela Purešević –  likovni kritičari
dr. divna Vuksanović – prof. FDU, estetičar i filozof medija

Moderator: Sava Ristović
Ljubica Kriminac

„DA LI SMO NORMALNI?“

Na panelu online časopisa BGonline govoriće Mirjana Bobić Mojsilović i psihoterapeut Zoran Milivojević o aktuelnim medijskim sadržajima, stilu života savremenog čoveka i njegovim izborima. Prisutni će imati priliku da saznaju „da li su noralni „, kako mogu da sačuvaju sebe od loših vesti i osmisle život koji će voditi po svojoj meri i daleko od uticaja drugih ljudi.

OSOBE SA INVALIDITETOM U MEDIJIMA -IZVEŠTAVANJE, VIDLJIVOST, ETIČNOST

Na temu koliko mediji posvećuju pažnje osobama sa invaliditetom, poslednjeg dana MEDIA MARKETA govoriće:

Dr Lukić Dragan – Asocijacija za promovisanje inkluzije Srbije, Petrović Vesna – Savez udruženja za pomoć osobama sa autizmom

Vujović Oliver – SEEMO, Beč,
Pavliček Vesna – RTS
Telegraf-portal predstavnik(TBC)
Ana Kotur Erkić – novinar, portal diskriminacija.ba ( BIH)

Koordinatori programa Milovan Markovići, Nebojša Nikolić
moderator panela : Nikolić Nebojša UG Vitezovi osmeha