Prof. dr Srbobran Branković

Srbobran Branković, redovni profesor FEFA i profesor metodoloških predmeta na doktorskim studijama Filozofskog fakulteta u Nišu; osnivač, suvlasnik i predsednik TNS Medium Gallup, firme specijalizovane za istraživanje tržišta, medija i javnog mnjenja, člana TNS Global, Kantar Group i WIN/Gallup International, (85 zemalja, populacija od oko tri milijarde ljudi). Diplomirao na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, magistrirao na Centralno-evropskom univerzitetu u Budimpešti, doktorirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu.

Prvi u Srbiji uspostavio sistem elektronskog merenja gledanosti TV. Rukovodio velikim brojem tržišnih, javnomnjenjskih i medijskih istraživanja za vodeće svetske i domaće kompanije, institucije i organizacije: Coca Cola, Johnson & Johnson, US Steel, Reynolds Tobacco, Telenor, Procter & Gamble, Unilever, US Department of State, IRI, NDI, USAID, World Bank, PriceWaterhouseCoopers, Narodna banka Srbije, Vlada Srbije, Vlada Crne Gore, Vlada Makedonije i druge. Kreator i vođa tima Symbols Research, napredne alatke za automatsko istraživanje i analizu društvenih mreža i novih medija. Autor projekata i rukovodilac istraživanja „Dnevna ekonomija vremena žitelja Srbije“ i „Bliskosti i distance u srpskom društvu“; objavio univezitetske udžbenike „Metodologija društvenog istraživanja“ i „Metodi iskustvenog istraživanja društvenih pojava“ i preko 50 tekstova u domaćim i međunarodnim časopisima. Prevođen na engleski, italijanski, nemački, švedski i slovenački.